Islamic Widget

Peta Dunia

free counters

Bahasa Kau Bukan Bahasa Kau!!!

Tuesday, April 26, 2011

"Perkara-perkara biasa yang anda selalu lakukan" bermaksud perkara biasa yang anda lakukan di mana perkara tersebut anda lakukan pada setiap hari...
(hiraukan perkara di atas)

Amaran dari Wisma Aman UKM:
Kepada ibu mengandung dan pesakit jantung anda digalakkan untuk menbaca blog ini!!
*
*
*
*
*
*

 Simpulan Bahasa
GADIS MENJOLOK MATA

Bermaksud : Gadis @ wanita yang mengghairahkan
dengan mengenakan pakaian yang seksi...

Cun gile kalau bertudung....Memang Fasha Sandha cegini..Tapi..bukan ini gadis menjolok mata..
Oppss..ni ke Fasha Sandha..eh tersasul plak..Fasha Sundal rupenye..
Kalau mengikut kamus dewan nek moyang aku, memang tepatlah 
kalau gadis menjolok mata tu maknanyer gadis yang "syeksyi syeksa"..
Maaf, ter"syasyul" plak hari ni...
Tapi mengikut takrifan aku..
Gadis menjolok mata bermaksud...

*****
****
***
**
*
Ta daaaaaa...

Ni lahhh die GADIS MENJOLOK MATA!!!

Kalau aku buat soklan MUKA TEMBOK..
Mesti semua dpt jawap punya...
so aku nak buat soklan yang "tricky" sikit...

DADA TEMBOK

Apakah maksudnya???
Aku bagi 2 jawapan pilihan...
"A" atau "B"
********
******
*****
****
***
**
*
Jawapan A
Alamak besarnya TEMBOK dia!! Tapi adakah tembok ini sekuat dan segagah TEMBOK BESAR CHINA????
Adakah ini maksudnya??

Jawapan "B" pulak
*
***
*
**
*
***
*
Dada Tembok kepunyaan Muka Tembok???

Ni dia DADA TEMBOK made of MALAYSIA....Salah satu keajaiban dunia...

Dibawah adalah simpulan bahasa mengikut definisi aku sendiri..


PERUT SAMA BESAR

*
 ***
 *
 *
No komen....
 "PERUT KUIH LAPIS"
Rasa nk makan kuih lapis nie....


UKUR "BAJU" DI "BADAN" SENDIRI
Bravo budak nie....

 Rasa itu saja pembelajaran kita pada kali ini...
Semoga kita dapat meluangkan masa untuk mempelajari bahasa kebangsaan kita..
Akhir kata, saya yang menyahut seruan kerajaan Malaysia:
BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA...

P/s: Kalau aku jadi A.Samad Said pasti aku sgt dikenali..hakhakhkhakhakhakha...

3 comments:

Mohd Azmi Bin Juma'at said...

boleh tahan ghairah tgk fasha 2..

nik lan nik mat said...

jgn jd seperti buaya berkata-kata..peribahsa aku untuk hari ni

Putra Al-Hafiz said...

Lan~~peribahasa seterusnya..Bagai Nik Lan terjumpa NIKMAT!!hkahkhakakh